Buat Duit Di Musim Laporan Perolehan Ini

Buat Duit Di Musim Laporan Perolehan Ini

2023-12-21 • Dikemaskini

Selepas bulan September yang cukup kasar, nadi pasaran saham mulai berdenyut aktif semula. Sekurang-kurangnya, itulah yang terlihat. S&P 500 (US 500) telah pulih 3.8% dari paras terendah tempatan, HK 50 (Hang Seng) adalah 7% lebih tinggi, dan Nikkei 225 (JP 225) telah meningkat 6.6%. Tetapi musim laporan perolehan yang akan datang ini tidak hanya akan menambahkan kemeruapan ke pasaran yang agak tenang tetapi juga mampu menjadi alasan bagi saham untuk mengubah arahnya sepenuhnya.

Artikel ini adalah mengenai laporan perolehan yang akan datang dan apa yang boleh kita lakukan dengannya. Kita akan melalui beberapa minggu, di mana pada setiap satu minggu berkenaan akan ada cukup banyak syarikat agar anda tidak bosan. Pengembaraan kita telah bermula!

Minggu Pertama – 11-15 Oktober

Semua masa dinyatakan dalam zon waktu GMT+3. Semua "%" adalah jangkaan pertumbuhan (atau kemerosotan) pendapatan.  

Seperti yang anda boleh lihat, ini adalah minggu untuk bank. Ada banyak yang boleh diperkatakan tentang mereka, jadi kami telah menyediakan satu artikel yang komprehensif, yang boleh anda gunakan untuk mengumpulkan banyak maklumat berguna. Jadi baca artikel itu juga!

Minggu Kedua – 18-22 Oktober

Tidak seperti minggu pertama, minggu kedua ini menawarkan lebih banyak variasi — IBM, Netflix, Tesla, AT&T, American Express adalah antara syarikat yang menyiarkan laporan mereka.

Wall Street akan mendapat bacaan awal mengenai salah satu sektor pasaran yang paling penting: Teknologi. Sektor ini menyumbang lebih daripada 25% pemberat S&P 500, dan syarikat-syarikat di sektor ini dijangka melaporkan pertumbuhan perolehan sebanyak 28.5%. Awasi pergerakan US 100!

Minggu Ketiga – 25-29 Oktober

Musim laporan perolehan minggu ketiga akan menjadi yang paling sibuk, dengan hampir 40% anggota S&P 500 dijadualkan akan melaporkan perolehan. Seperti minggu kedua, pelabur akan menerima laporan dari banyak syarikat termasuk pemain teknologi besar seperti Facebook dan induk Google iatu Alphabet.

Seperti yang anda boleh lihat, senarai itu sangat panjang. Jumlah laporan perolehan yang begitu banyak akan mendorong indeks luas, seperti AS 500, bergerak. Dan, mengenai September dan Oktober yang lemah, dan jangkaan yang kebanyakannya positif, kita harus mempertimbangkan bahawa pasaran kali ini adalah untuk bulls.

Minggu Keempat – 1-5 November

Gelombang terakhir musim perolehan berlaku pada minggu keempat. Tidak banyak syarikat yang terbabit, dan laporan perolehan minggu ini lebih banyak melibatkan syarikat di sektor penjagaan kesihatan, harta tanah, industri, bahan, dan utiliti.

Sebilangan syarikat akan dapat mempertimbangkan potensi keuntungan dari pakej infrastruktur yang telah lama ditunggu-tunggu yang masih menantikan kelulusan Kongres.

Sama ada anda pelabur baru atau berpengalaman, musim perolehan sentiasa memberikan peluang yang menarik untuk mempelajari lebih lanjut mengenai syarikat tertentu — dan trend industri yang lebih luas ..

Jangan lepaskan peluang ini, jom belajar bersama FBS!

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera