Laporan Perolehan Pendapatan Q3 Facebook

Laporan Perolehan Pendapatan Q3 Facebook

2021-10-26 • Dikemaskini

Facebook, salah satu syarikat teknologi terbesar di AS, telah menyiarkan keputusan kewangannya untuk suku ketiga selepas pasaran ditutup.

Keputusan

- EPS: $3.22 (jangkaan: $3.19)

- Pendapatan: $29.01B (jangkaan: $29.49)

Walaupun FB mencatatkan perolehan yang lebih kukuh daripada jangkaan, pendapatannya lebih rendah daripada jangkaan penganalisis. Sebab utamanya ialah perubahan pada dasar privasi Apple.

Masa yang sukar untuk media sosial dan sektor pengiklanan

Saham media sosial boleh menerima tekanan dari pindaan pada tetapan privasi Apple, yang membolehkan pengguna iPhone memilih untuk tidak menerima pengiklanan bersasar. Ia masalah yang parah untuk semua platform media sosial (Facebook, Google) kerana ia akan mengurangkan jualan iklan mereka.

Saham Snap jatuh hampir 30% pada hari Jumaat selepas pemilik app Snapchat memberi amaran bahawa dasar pengumpulan data Apple telah mewujudkan satu tembok penghalang untuk pengiklan menguji dan mengukur keberkesanan kempen mereka.

Selain itu, perniagaan kecil dan sederhana mengurangkan perbelanjaan iklan mereka kerana mereka menghadapi cabaran berkaitan isu rantaian bekalan dan kenaikan kos. Kemerosotan permintaan untuk pengiklanan negatif untuk Facebook dan syarikat media sosial lain.

Seterusnya bagaimana?

Facebook telah merosot dengan ketara sejak awal September. Ia mungkin akan terus jatuh dalam tempoh jangka pendek lantaran dari semua pancaroba yang disebutkan di atas. Walau bagaimanapun, saham ini pasti akan berpatah balik ke atas dalam jangka masa panjang. Oleh itu, penurunan semasa harus dilihat sebagai satu fasa pembetulan yang akan diatasi oleh saham ini. Berdasarkan prestasi masa lalunya, ia berjaya pulih selepas setiap krisis besar. Mengapa? Perniagaan lain tidak mempunyai pilihan untuk mengabaikan platform Facebook kerana capaian globalnya yang besar.

Tinjauan teknikal

Facebook telah gagal melepasi aras sokongan $320.00 purata pergerakan 200 hari dan berpatah balik ke atas. Jika ia berjaya melonjak melepasi aras pengunduran Fibonacci 23.6% di $333.00, jalan naik menuju ke aras 38.2% Fibo di $343.00 akan terbuka. Aras sokongan ialah MA 200 hari di $320.00 dan nombor bulat seterusnya ialah $310.00.

FACEBOOKDaily.png

Tidak tahu cara untuk berdagang saham? Berikut ada beberapa langkah mudah.

  1. Pertama sekali, pastikan anda telah memuat turun  app FBS Trader  atau  Metatrader 5.  FBS membolehkan anda berdagang saham hanya menerusi perisian-perisian ini.
  2. Buka  akaun di  FBS Trader  atau   akaun MT5 di dalam  laman peribadi anda.
  3. Mula berdagang!

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera