Strategi perdagangan Shooting Star

Strategi perdagangan Shooting Star

2023-04-03 • Dikemaskini

Pola Shooting Star amat popular di kalangan para pedagang kerana keringkasan dan keberkesanannya. Selain dari itu, pola ini memiliki kelebihan yang signifikan – ia terbentuk di carta agak kerap, jadi takkan mengambil masa yang lama sebelum anda dapat menemuinya. Di dalam artikel ini, kita akan membincangkan apakah itu pola shooting star, bagaimana cara untuk mengecamnya, dan bagaimana anda boleh menggunakannya dalam perdagangan anda. Jom kita mulakan!

Apakah itu Shooting Star?

  • Shooting star adalah sebatang kandil yang mempunyai bayang atas yang panjang dan bayang bawah yang kecil.
  • Ia memiliki tubuh yang kecil , yang seharusnya berada dekat dengan harga terendah sesi berkenaan.
  • Shooting Star hanya muncul setelah pergerakan harga yang menaik. Ini sangat penting! Pola ini terbentuk selepas swing ke arah yang lebih tinggi pada aksi harga dan bukan selepas swing ke arah yang lebih rendah.
  • Warnanya tidak penting!

Lihat pada gambar di bawah – itu adalah shooting star!

ss1.png

Apakah isyarat yang disampaikan oleh Shooting Star?

Candlestick secara kasarnya menunjukkan pertarungan tarik-menarik di antara para pembeli dan penjual. Sekiranya candlestick tumbuh, ini bermakna terdapat lebih banyak pembeli atau bull di pasaran. Justeru dari itu, harga meningkat. Sebaliknya, jika candlestick turun, ada lebih ramai penjual atau bears di pasaran. Akibatnya, harga bergerak ke bawah.

Ekor atas yang panjang pada Shooting Star menunjukkan bahawa bulls (pembeli) berusaha untuk mendorong harga lebih tinggi, tetapi pada akhir sesi lebih banyak bears (penjual) muncul, dan mereka menarik harga ke bawah lebih rendah. Dengan kata lain, harga yang lebih tinggi telah ditepis, sehingga harga turun. Itulah sebabnya mengapa harga berkecenderungan untuk turun juga pada sesi berikutnya.

ss2.png

Bagaimana cara berdagang dengan Shooting Star?

Bagus! Anda sudah tahu apa itu Shooting Star dan bagaimana rupanya. Sekarang masa untuk mengetahui cara menggunakannya! Ada satu strategi perdagangan ringkas. Pertama sekali, anda buka carta dan cuba mencari Shooting Star. Sebaik sahaja anda melihat Shooting Star terbentuk, anda harus menunggu candlestick seterusnya bergerak lebih rendah dari paras terendah Shooting Star yang baru sahaja anda temui. Itu perlu untuk memastikan pola candlestick ini sahih. Titik kemasukan ke pasaran yang sempurna terletak tepat pada masa di mana pengesahan ini terjadi. Anda boleh gunakan cara kemasukan sell stop untuk melakukan hal ini secara automatik.

Contoh

Mari kita cuba strategi ini pada carta EUR/USD.

  1. Setelah harga naik lebih tinggi ia membentuk Shooting Star.
  2. Candlestick seterusnya berada lebih rendah dari harga terendah Shooting Star, mengesahkan pola ini.
  3. Harga yang rendah ini adalah titik masuk ke pasaran yang terbaik!
  4. Adalah lebih baik untuk anda letakkan renti rugi tepat di atas bayang atas Shooting Star untuk meminimumkan risiko.
  5. Selepas itu, harga bergerak turun, seperti yang dijangkakan.
  6. Sasaran keuntungan harus berada di aras sokongan (contohnya, harga terendah kebelakangan ini).

ss3.png

Cantik! Anda baru sahaja meningkatkan kemahiran berdagang anda! Uji ilmu baru anda di Akaun Demo.

LOG MASUK

Baca lebih lanjut

Serupa

Soalan yang lazim ditanya

  • Bagaimana cara membuka akaun di FBS?

    Klik butang 'Buka akaun' di laman web kami dan teruskan ke Laman Peribadi. Sebelum anda boleh mula berdagang, lengkapkan dahulu proses pengesahan profil anda. Sahkan alamat emel dan nombor telefon anda, sahkan ID anda. Prosedur ini menjamin keselamatan dana dan identiti anda. Sebaik anda selesai dengan semua prosedur keselamatan ini, pergi ke platform perdagangan yang menjadi pilihan anda, dan mulakan berdagang. 

  • Bagaimana cara untuk mula berdagang?

    Jika anda berumur 18+, anda boleh sertai FBS dan mulakan kembara FX anda. Untuk berdagang, anda perlukan sebuah akaun perbrokeran dan ilmu yang mencukupi tentang tindak-tanduk aset di pasaran kewangan. Mulakan dengan mempelajari ilmu-ilmu asas menerusi bahan-bahan pengajian percuma kami dan buka akaun di FBS. Mungkin anda mahu mencuba suasana perdagangan dengan wang maya di akaun Demo terlebih dahulu. Apabila anda sudah bersedia, masuk ke pasaran sebenar dan berdagang untuk berjaya.  

  • Cara-cara mengeluarkan wang yang anda raih di FBS?

    Prosedurnya jelas dan mudah. Pergi ke laman Pengeluaran di laman web, atau bahagian Kewangan di Laman Peribadi FBS dan akses Pengeluaran. Anda boleh dapatkan wang yang anda raih menerusi sistem pembayaran yang sama yang anda gunakan untuk deposit-deposit anda. Sekiranya anda mendanai akaun anda menerusi pelbagai kaedah, keluarkan keuntungan anda menerusi kaedah-kaedah yang sama, berkadaran dengan nisbah amaun deposit-deposit anda.

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera